ایپی ناو

ایپی ناو

ایپی ناو

ایپی ناو

دانلود پاورپوینت جزوه درس برنامه نویسی کامپیوتر به زبانC


دانلود پاورپوینت جزوه درس برنامه نویسی کامپیوتر به زبانC



 پاورپوینت جزوه درس برنامه نویسی کامپیوتر به زبانC دانلود پاورپوینت جزوه درس برنامه نویسی کامپیوتر به زبانC تاریخچه زبان C زبان C در سال 1972 توسط دنیس ریچی طراحی شد.زبان C تکامل یافته زبان BCPL است که طراح آن مارتین ریچاردز می باشد.222222زبان BCPL نیز از زبان B مشتق شده که طراح آن کن تامپسون می باشد.دسته بندی زبانهای برنامه نویسی زبان های برنامه نویسی به 3 دسته تقسیم می شوند: 1- زبانهای سطح بالا مانند: Pascal, cobol, Basic 2- زبانهای میانی مانند: C, C++, FORTH3- زبانهای سطح پایین مانند: اسمبلیمشخصات زبان Cزبان c در سطح میانه است زیرا این زبان امکانات و قدرت زبانهای سطح پایین را دارد و نیز عناصر زبانهای سطح بالا را پشتیبانی می کند. زبان C دارای قابلیت حمل یاPortability است یعنی با کامپیوترهای مختلف مانند Apple و IBM سازگار است. زبان C برای نوشتن برنامه های سیستمی بکار می رود.انواع برنامه های سیستمیسیستم عاملکامپایلرمفسرویرایشگربرنامه های مدیریت بانک اطلاعاتیاسمبلرمشخصات زبان Cدر زبان C بین حروف کوچک و بزرگ تفاوت است.هر خط می تواند تا 255 کاراکتر داشته باشد.انتهای هر دستور را با ; مشخص می کنیم.زبان C دارای 32 کلمه کلیدی است.حجم کم برنامه های اجرایی در زبان C سرعت اجرا را افزایش داده است. انواع دادهانواع داده اصلی بجز Void می توانند با عباراتی مانند Signed (علامت دار) و یا Unsigned (بدون علامت) و یا Long (بلند) و یا Short (کوتاه) ترکیب شوند و انواع دیگر را بوجود آورند. اگر قبل از نوع, علامت دار یا بدون علامت بودن مشخص نشود کامپایلر بطور پیش فرض نوع را علامت دار در نظر می گیرد.انواع ثابت هادر زبان C سه نوع ثابت وجود دارد: 1- ثابت عددی 2- ثابت کاراکتری 3- ثابت رشته ایثابت عددی : شامل اعداد صحیح و اعشاری می باشد. اعداد صحیح به 3 روش نوشته می شوند: 1- اعداد ده دهی2- اعداد مبنای هشت (قبل از عدد صفر قرار می دهیم)3- اعداد مبنای 16(قبل از عدد عبارت 0x می گذاریم)ثابت های کاراکتری 1- در C تمام کاراکترها به عنوان ثابت کاراکتری درنظر گرفته می شوند. 2- می توان کد یک کاراکتر را به عنوان ثابت کاراکتری در نظر گرفت. 3- به عنوان مثال ‘A’ معادل کد اسکی 65 است.ثابت رشته ای: در C عبارتهایی که بین گیومه(“ “) قرار گیرند رشته محسوب می شوند.شامل 32 اسلاید powerpoint





 پاورپوینت جزوه درس برنامه نویسی کامپیوتر به زبانC

دانلود الگوریتم و سورس کد مسئله هشت وزیر ( 8 وزیر )


دانلود الگوریتم و سورس کد مسئله هشت وزیر ( 8 وزیر )



الگوریتم و سورس کد مسئله هشت وزیر ( 8 وزیر ) الگوریتم و سورس کد مسئله هشت وزیر ( 8 وزیر ) الگوریتم و سورس کد مسئله هشت وزیر ( 8 وزیر ) مساله هشت وزیر از جمله مسائل پرمخاطب مباحث طراحی الگوریتم است. ۸ مهره وزیر رو روی صفحه شطرنج چنان بچینید که نتونن همدیگه رو تهدید کنند.برای افرادی که با بازی شطرنج آشنایی ندارند:وزیر مهره ای از مهره های بازی شطرنجه که می تونه در تمامی 8 جهت هر تعداد خانه – تا زمانی که مهره ای مانع نباشه – حرکت کنه و اگه در یکی از این خانه ها مهره حریف قرار داشته باشه تهدیدش کنه.مساله هشت وزیر : ما مساله رو در حالت کلی در نظر می گیریم. یعنی زمانی که ابعاد صفحه شطرنج n در n و تعداد مهره ها n هستش. ( n > 3 ) روشهای مختلفی برای پیدا کردن جواب وجود داره. یکی از این روشها چیدن تصادفی مهره ها روی صفحه شطرنجه! به عبارت دیگه n مهره رو به صورت تصادفی در خانه های مختلف صفحه قرار می دیم و بررسی می کنیم که آیا شرط مساله رو برآورده می کنن یا نه؟ این روش بسیار سریع ما رو به جواب می رسونه. اما ایرادی که داره نمی شه مطمئن بود بشه به همه حالتهای چینش دست پیدا کرد. در صفحه 8 در 8 شطرنج این مساله 92 جواب مختلف داره. شما ممکنه روش تصادفی رو هزار بار به کار ببرید، اما نتونید همه 92 حالت ممکنه رو به دست بیارید. این روش زمانی مفیده که پیدا کردن یه جواب برای ما کافی باشه.در این دسته روشها مهره ها رو یکی یکی و به صورت بازگشتی روی صفحه طوری می چینیم که مطمئن باشیم با مهره های قبلی تداخل نداره و شرط مساله برآورده می شه. معمولا از سطر اول صفحه شروع می کنیم به قرار دادن مهره ها. پر واضحه که هر سطر فقط می تونه یه مهره رو تو خودش جا بده. مهره سطر دوم رو طوری قرار می دیم که توسط مهره سطر اول تهدید نشه. برای این کار خانه های مختلفی از سطر رو می شه انتخاب کرد. برای نظم داشتن کارهامون فرض می کنیم همیشه انتخاب خانه ها از سمت چپ سطر شروع می شه. به عبارت دیگه با شروع از سمت چپ سطر اولین خانه ای که شرط رو برآورده کنه انتخاب می کنیم. به همین ترتیب سطرهای بعدی رو هم می چینیم. اگر به سطری رسیدیم که بر اساس چیدمان سطرهای قبلی هیچ خانه امنی برای مهره وجود نداشت ( یعنی همه خانه ها توسط مهره های قبلی تهدید می شدن ) یه مرحله به عقب بر می گردیم و مهره سطر قبل رو جابجا می کنیم. این کار هم با حرکت مهره به اولین خانه سمت چپ موقعیت فعلی که شرط رو برآورده کنه، انجام می شه. با ادامه دادن این روال و با جابجا کردن مهره ها به صورت منظم و بازگشتی تمامی حالتهای ممکنه به دست می یان.برای پیاده سازی چنین الگوریتمی و تشخیص اینکه چه خانه هایی از سطر امن هستن روشهای مختلفی وجود داره. ساده ترینشون اینه که هر بار تمامی خانه هایی رو که امکان تهدید شدن از اونها وجود داره بررسی کنیم تا از قرار نداشتن مهره وزیر در اونها مطمئن باشیم. اما این روش اصلا کارا و بهینه نیست.روش دیگه تعریف کردن صفحه شطرنج به صورت یه آرایه n در n هستش که خونه های امن و غیر امن با علامتگذاری مشخص می شن. هر بار که مهره ای رو صفحه قرار می گیره تمام خونه هایی که توسط این مهره تهدید می شن به صورت غیر امن علامتگذاری می شن. به این ترتیب می شه فهمید که هر خونه با توجه به چینش مهره های قبلی امن هست یا نه؟ اما این روش هم معایبی داره که باعث می شه به روش سوم رجوع کنیم. برای آشنایی با این معایب کافیه سعی کنید کد برنامه رو بنویسید!در روش سوم که من ازش استفاده کردم، برای علامتگذاری خانه های امن و غیر امن از شیوه دیگه ای بهره می بریم. به این ترتیب که اقطار راست به چپ، چپ به راست و ستونها با شماره هایی مشخص می شن که کار علامتگذاری رو بسیار ساده می کنن. این روش بدون شک از کاراترین روشهای رسیدن به جواب مساله ماست. هم سرعت اجرای بالایی داره و هم حافظه مصرفی بسیار کم!کدی که به زبان ++C درباره این مساله نوشته شده با استفاده از روش سوم تعداد جوابهای ممکن – و نه خود جوابها – برای مقادیر مختلف n رو مشخص می کنه. به عنوان مثال اگر n رو 8 وارد کنید خروجی برنامه 92 خواهد بود. توصیه می کنم برای nهای بزرگ برنامه رو امتحان نکنید! اگر n رو 16 وارد کنید بعد از گذشتن زمان زیادی عدد 14772512 روی صفحه نمایش چاپ می شه. یعنی در صفحه شطرنج 16 در 16 حدود ۱۵ میلیون حالت مختلف برای چیدمان صحیح وجود داره!!در ادامه میتونید الگوریتم، تحلیل و سورس کد این مسئله را ( با زبان های مختلف ) دانلود کنید.





الگوریتم و سورس کد مسئله هشت وزیر ( 8 وزیر )

دانلود محاسبه فاکتوریل با زبان ++C


دانلود محاسبه فاکتوریل با زبان ++C



محاسبه فاکتوریل با زبان ++C محاسبه فاکتوریل با زبان ++C محاسبه فاکتوریل سورس به زبان ++Cبرنامه ای که یک عدد را از ورودی می گیرد و فاکتوریل آن را محاسبه می کند.





محاسبه فاکتوریل با زبان ++C


به گفته دلگشا درآمد این کتابفروشی قبل از سال نو به سه ونیم تا چهار میلیون تومان می‌رسید اما در این روزها درآمد به 800 تا یک و نیم میلیون تومان کاهش پیدا کرده است که هزینه‌های برق و اداره کتابفروشی را هم پوشش نمی‌دهد.

دانلود کتاب آموزش objective-c


دانلود کتاب آموزش objective-c



 کتاب آموزش objective-c دانلود کتاب آموزش objective-c دانلود کتاب آموزش objective-c با گسترش فرهنک استفاده از آیفون ٬ آیپد یا مک بسیاری علاقه مند به برنامه نویسی برای این پلت فرم ها هستند که دانستن زبان برنامه نویسی Objective C یکی از اصلی ترین ارکان این کار است . در این کتاب که توسط انتشارات آموزشی Apress تهیه شده است آموزش مقدماتی Objective C حتی برای کسانی که تا به حال برنامه نویسی نکرده اند داده شده است .





 کتاب آموزش objective-c

دانلود برنامه ای بنویسید که در C++ کلمات و شماره صفحه کتاب حاوی کلمه را شبیه به ارجاعات ضمیمه کتاب ها چاپ کند


دانلود برنامه ای بنویسید که در C++ کلمات و شماره صفحه کتاب حاوی کلمه را شبیه به ارجاعات ضمیمه کتاب ها چاپ کند



برنامه ای بنویسید که در C++ کلمات و شماره صفحه کتاب حاوی کلمه را شبیه به ارجاعات ضمیمه کتاب ها چاپ کند برنامه ای بنویسید که در C++ کلمات و شماره صفحه کتاب حاوی کلمه را شبیه به ارجاعات ضمیمه کتاب ها چاپ کند برنامه ای بنویسید که در C++ کلمات و شماره صفحه کتاب حاوی کلمه را شبیه به ارجاعات ضمیمه کتاب ها چاپ کندپروژه چاپ کلمه و لیست شماره صفحات تکرار آن در C++به همراه فلوچارت برنامه





برنامه ای بنویسید که در C++ کلمات و شماره صفحه کتاب حاوی کلمه را شبیه به ارجاعات ضمیمه کتاب ها چاپ کند